Friday, January 8, 2010

Par molova, časova hemije i lekcija o životu

Razmišljam se da li ili ipak ne... Ali moram da napišem nešto i o svojim pripremama za prijemni ispit. Moji ne smeju da mi se obraćaju tih dana kada imam zakazan čas, misle da sam se promenila od kada sam počela sa pripremama, da sam nervozna, da sam se uozbiljila, da sam se uplašila i da sam se povukla u sebe. Pa, ne znam, mislim da nisam, moram priznati da jesam zabrinuta, i možda me plaši malo i količina svog tog gradiva, a ne njegova težina. Ali, dobro, to je valjda normalno.
Profesor je dobar čovek. Naučila sam par korisnih stvari, svakako. Što se hemije tiče, za sad se sve svodi na obnavljanje. Rekla bih da sam više naučila o životu. Mada i to sam možda znala, ali mnogo brže zaboravila nego mnoge definicije. Kao na primer? Pa kao na primer da je bolje koristiti sopstveni mozak nego digitron, izostavljajući to da digitron nikad ne bi odgovorio 14/5=5, naravno. Ne bi trebalo oslanjati se previše na tehniku, digitrone, kompjutere, zaboraviti kako se razmišlja, zapostaviti svoju logiku, dozvoliti da drugi razmišljaju umesto nas i nameću nam svoje mišljenje. Drugi će nas ponekad navoditi na pogrešne izbore, ponekad i na one prave, ali mi smo oni koji donose odluku, oni koji moraju da misle! Ne odričimo se svog prava na mišljenje! I u pravu je! U to ime ja sam počela da treniram računanje! Dalje... Propozicije i pravila nam se ponekad mogu učiniti strogim, nepravednim, ali jednako su stroga i nepravedna za sve! Dalje... I da, naučila sam još i da, citiram, ne valja mešati babe i žabe, jer će žabe početi da krekeću a babe da vrište. :) Naravno, to se odnosilo na neke molove, grame, kilograme... na neke zadatke. Ali baš simpatično zvuči! Može se primeniti i u svakodnevnom životu.
Dosta toga sam obnovila! Dopada mi se njegov način rada.

5 comments:

ТоМЦаа said...

Знам триста чуда, али ми те рачунске операције никако не иду. Заиста сам прерано почео да се ослањам прво на калкулатор, а после и на софтвер за табеларне прорачуне. Мање ми времена треба да у глави решим неки једноставнији задатак из програмирања него да саберем два броја.
Добро, није баш дотле дошло, али готово да је тако. У међувремену и свој резултат проверавам више пута, тако да то стварно зна да потраје. Ужасно се плашим грешке...
Него, шта сам хтео да кажем. Тим основним принципима (користи свој мозак, немој само да седиш за рачунаром, итд.) учи нас и Добрица Ерић :) Не знам зашто, али он ми је баш пао на памет као заговорник некоришћења рачунара у те сврхе.
Мислим да је важно да си нашла професора који је пре свега добар човек и који може да те научи и понешто о животу. Још ако је и принципијелан у томе, то је професор какав се само пожелети може. Држи се онога што те такви људи науче и сигурно у животу пролазиш 100% све тестове :)
Ја се мало распричао, нешто сам елоквентан сада... Ваљда ми је и досадно. Поздрав!

Ivana Mladenović said...

Ja se trudim, zaista, skoro sam baš iznenadila sebe kad sam u par sekundi pomnožila i podelila neke tamo brojeve, vežbanjem se postiže ta brzina, definitivno, a i on me uči tome da što više računam sama, ali i da ne moram komplikovanije brojeve u decimalu da množim i delim nego otprilike da znam koje rešenje da očekujem ako se odlučim za kalkulator ili da na osnovu tog otprilike donijenog rešenja mogu da zaokružim tačan odgovor jer se alternative ne razlikuju za decimalu npr 1)11,1 2)11,2 3)11,3 i tako dalje već su ponudjeni odgovori 1)11,2 2) 5,6 3)1,12
Nadam se da te nije smorio moj blog! Mada... Ma nije do mene, i da jeste! :D

Стефан Јањић said...

Од свих природних наука, хемију најмање волим. Не завидим ти баш што мораш да припремаш хемију, али, она је сигурно неизоставан део пута који си ти изабрала и желим ти да успеш! Ја ћу покушати глуму, али пошто нећу упасти, спремам се за новинарство и чини ми се да је пријемни јако тежак- српски и историја за све четири године + филозофија, социологија, устав... Пет предмета... Уффффф...

ТоМЦаа said...

Ма какви сморио, помогао ми је у разбијању досаде :) А и то што кажеш, не можеш ти да будеш крива ако сам ја сморен...
Обома вам желим да успете у томе што радите, мада да ја треба да спремам 5 пријемних, и то још ове области... Не мислим да бих имао шансе.

Савет: кад рачунаш то што већ рачунаш, ако имаш компликованији израз обавезно припази на редослед операција, они на основу неких честих грешака добијају те друге резултате :)

Ivana Mladenović said...

Pa ni je tebi ne zavidim ako ćemo iskreno! :) 5 predmeta je previše! srećno i tebi! ovaj ustav mi se tu najmanje svidja, ali ostali predmeti su lepi!
A meni nije teško, kao što rekoh više me plaši količina, ali nije ni to tako strašno. Para mi uši ovo tvoje "moraš". Ne moram, to je ono što želim. Hemija mi predstavlja zadovoljstvo, oduvek, još od prvog časa, i još tada sam odlučila čime ću dalje da se bavim u životu, jesenas sam čisto preispitala tu odluku, i ispostavilo se da je ona prava!
Pored hemije polaže se i matematika na farmaciji, e to još uvek nisam počela da obnavljam, ovih dana bi trebalo.
Pa da, znam, ove druge rezultate takodje logične daju, namuče se oni smišljajući sve te zadatke!