Thursday, December 24, 2009

Prvi sneg

Otopio se sneg! A baš je bio lep. Ovogodišnji sneg će mi ostati u lepom pamćenju.
Pre jedno nedelju dana:
Ustajem ja oko 7 ujutru, trljam pospano oči, pitam se koji je dan danas, radni dan, očigledno čim je sat zvonio u 7, a da, sreda, i tek kucka neko na vrata od sobe. Ko bi drugi nego Garislava? I pošla sam ja da joj otključam, da ide malo u jutarnju šetnju, na svež vazduh, i otvaram ja širom vrata, i zablista nama dvema ona belina pred očima. Sneg je padao, i padao, cele noći, i do jutra se zadržao, na svakoj grani, krovu, na svakom stepeniku naše kuće. I ja samo refleksno nabacim osmeh na lice, ipak, ugledala sam sneg. Pogledam, Gariška nije izletela napolje, kao uvek, već sedi uz moju nogu i gleda. Gleda širom otvorenih očiju. "Garice, dušo, pa to je sneg!" Ona je spavala cele noći unutra, i ujutru je zatekla drugačiju stvarnost, preko noći sve se promenilo. Ona je prvi put u životu ugledala sneg! I dugo je gledala raširenih očiju sedeći na našem pragu. Ja sam se umila, obukla, spakovala knjige, a ona je još uvek sedela i netremice gledala. Bacila sam ranac na ledja, i pošla. Ona je pošla za mnom. Na stazi u našem dvorištu samo su moje stope ostale, i naravno za njima i male šapice.

10 comments:

Владимир Нимчевић said...

Baš lep opis. Trudim se u zadnje vreme da što lepše opisujem :) da dočaram čitaocu, to je vrlo važno za jedno delo.

Meni je najjača scena bila kada mi je štene upalo celo u sneg xD toliko je mali i trapav, baš me je nasmejao :)

Čekaj, a vi idete još u školu? Nas su odavno pustili, još prošloga petka, em zbog gripe, em zbog ovih praznika. Ali zato ćemo krenutu i ranije, 11. januara da bismo završili 16. i odma posle vikenda počeli drugo polugodište.

Ovde veći broj stanovnika slavi po Gregorijanskom kalendaru, a vi dole u Srbiji pretpostavljam i dalje po Julijanskom pa zato je sve tako kako je :)

Владимир Нимчевић said...

Ima jedna prelepa pesma od Grive (jedan muzički sastav iz Novoga Sada) koje sam se setio kad je kod nas pao prvi sneg, nažalost i on se prekjuče istopio. Pesma se zove "Kad me ostaviš i zaboraviš", a posebno mi se sviđa onaj stih: "Kad ti sneg zaveje trag, znaću da ti nisam drag, jer me ne voliš". Pesma je balada, original nije loš, ali koncertna verzija je strava, barem za mene :) Evo linka od koncertne verzije pa ako oćeš možeš poslušati http://www.youtube.com/watch?v=wGy397N0Xz0 Ne znam da li si ikada čula zvuk tamburice :)

Ivana Mladenović said...

Pa na raspustu smo i mi, navela sam na samom početku da se sneg već i otopio skroz, ali da mi je ostao u lepom sećanju, i onda opisujem dalje taj doživljaj...
Jao, i ti imaš malo trapavo? I Gariška nije bolja, skroz se zbunila. :)
Nisam čula za taj muzički sastav, nikad pre, ali baš je lepa ova pesma, tvoja preporuka. :)

Владимир Нимчевић said...

He-he, drago mi je što ti se sviđa. Oni su bili poznati na lokalnom nivou, ali su imali i uspešnih trenutaka tokom osamdesetih u bivšoj Jugoslaviji.

Da, malo trapavo, zove se Bili xD Crn je, čovek bi pomislio da je krpa :D

E super onda, lepo ćemo se provesti za raspust. Šta pišeš za maturski? :)

Ivana Mladenović said...

uh, maturski ću verovatno uzeti iz hemije, a temu ne znam, mislim trebalo bi ja da ga napišem sad u toku raspusta, pa na osnovu toga šta ja budem napisala, profesorka da mu smisli naziv mog maturskog, tako da verovatno neću ni da ga napišem u skorije vreme.
a ti koja si godina?

Владимир Нимчевић said...

Ista kao i ti, četvrta :)

ТоМЦаа said...

Е баш је супер био овај други снег, само што ми је температура мало стала на пут да га доживим у право време, а онда су дошле последице...
Па ипак... Овде снег и не изгледа нешто посебно, увек је прљав, блатњав и одвратан. Кроз Кнеза кад газиш само пазиш да не погинеш, најглупље осмишљена пешачка зона на свету... Сад је супер што се већ отопио па не морам да пазим где газим и да гледам све то блато око себе. =)

Ivana Mladenović said...

I ja ne volim posle kad se topi, ali mi je onaj osećaj dok pada neopisivo lep. Obožavam sneg!

Marjan Milanov said...

Jako simpatična pričica! Moja Nera ima nekoliko maleckih, i ja sam se kidao od smeha kada sam ih gledao kako se čude snegu i nije im jasno šta se desilo sa "jučeraašnjim" svetom!

Ivana Mladenović said...

Ma mnogo je simpatično, ja sam Garislavu letos uzela, tj ona se provukla ispod kapije i došla kod mene, i moji "Ivana, dodji da vidiš!" i ostade kod nas, a imam i veliku kucu Beku, ima jedno 12 godina sigurno.