Tuesday, February 23, 2010

"Veliki" čovek a devojčica?

Na vašu želju:
Par rečenica o muzici, filmovima, knjigama:
Reči... Najvažniji deo pesme po meni! Ako mi se reči dopadaju, to je to! A uglavnom one sečivenske pesme, što reče neko, mogu meni da se dopadnu. I zaista te tužne pesme imaju najlepše reči. A ima ih tako mnogo, nebrojeno mnogo, i kao da su stvorene samo za mene.
samo mali izbor:
dodirni me
žena bez imena
svadbarskim sokakom
Što se tiče filmova tu sam već slobodnija. Tu već eksperimentišem sa žanrovima. Sva sreća pa obožavam komedije, jer bih možda nekada zaboravila da se smejem. Dude, where's my car? mi je definitivno omiljena komedija. Kad taj film više ne bude mogao da me nasmeje znaću da sam samo klinički živa. Dobrih filmova, zaista ima dosta, i to iz raznih žanrova. Naravno ja se verovatno ne bih zvala Ivana Mladenović da ne volim ljubavne filmove, i da ne plačem sa Mic kad ih gledamo, budalice, ali takve smo. Ipak bih izdvojila Eternal sunshine of the spotless mind, jer je definitvno imao najjači utisak na mene, pogledajte ga!
I niko nije pomenuo serije, ali ja moram, jer sam nevidjeni zavisnik! Smallville. Serija kojoj sam najodanija. Zahvaljujući kojoj verujem u Supermena. I u Clark Kenta. I u čuda. I u to da je u redu biti drugačiji. Zahvaljujući kojoj i nisam baš normalna.
Knjige su već nešto drugo... Knjiga u ruci. Nežno okretanje svake sledeće stranice. Intimnija je veza s knjigom. Ono što ja najviše volim i cenim kod knjiga je neizvesnost. Mrzim kad po prvoj rečenici mogu da pretpostavim svih 300ak stranica. Ne volim da preskačem redove. To mi je kao varanje. A svako ima svoje rituale. Nadja, na primer, voli da pročita prvo kraj, tako ona kupuje knjige, inače, i onda na osnovu kraja vidi da li je. A meni je najbolji onaj osećaj kad dodjem do kraja i i ne sanjam šta će na tim poslednjim stranicama da piše, e tad se oduševim, još ako je tužan kraj, pun pogodak. Poslednja knjiga koju sam pročitala van školske lektire je Remarkova Noć u Lisabonu, pozajmila sam od drugarice ono dok je Vera bila u bolnici da bih skretala sebi misli. I zaista je prelepa knjiga. Preporučujem je. Inače, Momo Kapor je jedan od mojih omiljenih pisaca. Oduševljava me.
Iz svega gore napisanog zaključujemo da sam ja ona koja obožava tužne priče, naročito ljubavne, i da se truje istim, a ovamo se u životu nada srećnom kraju.
o stavovima koje si promenila tokom tih 19 godina i o stvarima koje si shvatila i naučila u životu...:
Ne mogu a da ne pomislim da su možda baš sve te pesme, filmovi, knjige krive za sve. To što ne umem da živim u sadašnjosti, već živim u snovima. Ipak, dosta sam ja naučila od života. Ne znam samo da li da mu budem zahvalna na tim lekcijama, ili ne?
I mogla bih ja sada da prosipam pamet, ali neću da gušim. Makar ne mnogo! :)
Život me je naterao i morala sam da naučim da prihvatam da se loše stvari dešavaju i dobrim ljudima. Saosećam ja sa tudjom boli, ljudski je to. Ali ipak se trudim da maksimalno štedim sebe. U suprotnom bih brinula sve brige ovog sveta. A shvatila sam da ja ipak imam neku drugu ulogu u životu. Koju? Još uvek ne znam.
Ovaj savremeni svet me je takodje primorao da se okrenem sebi! Da pazim na sebe, da se trudim da ugadjam sebi, da volim sebe. Jer, niko to ne ume bolje od mene!
Ljudi su bili tu i odlazili, shvatila sam da je najvažnije vreme provedeno sa njima, da su bitni oni momenti "Jao, jel se sećaš onda kad smo onda..." ili "Neću nikad da zaboravim..." i zato se trudim da svojim prijateljima i članovima porodice činim, onako kako oni sami sebi čine, i da one svoje kutije popunim što većim brojem svojih slatkih gluposti koje ja rado zovem uspomenama.
Smatram da sam sve ono najvažnije obuhvatila!
Da, inače smatram da sam dosta rano sazrela kao čovek, ostavši rano bez oca, morala sam postati "veliki" čovek preko noći. A kao žena, tu sam još uvek na onom stupnju devojčice. Pitam se da li će se to ikad promeniti? Ne znam.

4 comments:

ТоМЦаа said...

Вероватно нису сви ти тужни текстови једино што ти се свиђа... У супротном ти морам рећи да си стварно превише од музике пропустила.

Што се филмова тиче, немам појма ништа о томе, само знам да волим да се смејем, те ми комедије леже, мада волим и све остало где нема превише насиља или је насиље ту само да би се ситуација јасније дочарала.

За књиге сам дудук, морао бих много више да читам да бих имао изграђено мишљење.

Прочитао сам и неке претходне постове, нисам све коментарисао, неке сам оставио да сазре а неке сам, морам признати, пропустио, без доброг разлога. Морам ти рећи да није увек истина да сами себе можемо волети највише. Можда делује невероватно али је истина да би се неко борио за нас више од нас самих чак и у неким ситуацијама када нисмо потпуно немоћни. Некада нисмо ни свесни какве грешке правимо мислећи да је тако боље за нас. Превише филозофије, мислим да ћу овде стати, бар за сада :)

Emotivna said...

Hvala na iscrpnom i lepom odgovoru :) Divim se jer možeš da izdvojiš omiljeni film,seriju i sl.,situacije i tako dalje,ja to nikad nisam umela :))
ToMCaa je sve rekao,nadovezala bih se samo osmehom i željom da se to ,,devojčica" nikada ne promeni.:*

Ivana Mladenović said...

Tomcaa, pa dobro, naravno da nas vole i drugi ljudi, ali moraš prvo da voliš samog sebe da bi te drugi voleli, i da bi mogao da uživaš u svemu tome.
Propustila sam ja mnogo toga i ovako, a ne samo par pesama.
Emotivna, htela sam da izdvojim ono najbitnije što sam zaključila za ovih 19 godina i što smatram da bi koristilo. :) Drago mi je ako sam uspela u tome!

ТоМЦаа said...

У реду, приметио сам да што више волиш себе, све те више воле људи око тебе... А онда што те они више воле, ти више волиш себе. То тако иде у круг (тако би бар требало бити). Наравно, не треба постати себичан и увек треба критички гледати на оно што радиш :)
И тако, то је отприлике то... Ништа више, ја мислим.